Seria INGREDIENTS #5 | Maska drożdżowa Babuszki Agafii



Jeżeli czytacie mnie już od jakiegoś czasu to wiecie, że walczę z puszącymi się włosami. Jak na złość, ostatnio doszedł kolejny problem- wzmożone wypadanie włosów. Zaczęło się jeszcze latem, co mnie zmartwiło, i trwa do dziś. Jadłam biotebal przez 2 miesiące ale nie zauważyłam poprawy. Kupiłam olejek SESA, który ma pomóc w walce o każdy włos ale wystąpiła u mnie reakcja alergiczna. Trzymałam olejek całą noc, bez wcześniej próby uczuleniowej, dlatego spróbuję jeszcze trzymać ok. pół godziny olejek na głowie. Dzisiaj przypomniało mi się, że w szafie mam schowaną maskę, która ma zahamować wzmożone wypadanie włosów. Maska cieszy się dużą popularnością jak i ciekawością. Dlatego stwierdziłam, że fajnie będzie dokładniej przeanalizować dla Was skład :) 



Od producenta:

"Drożdżowa maska do włosów Agafii pobudzająca wzrost włosów. Maska na bazie naturalnych składników, w tym drożdży piwnych, zawierających białko, mnóstwo witamin i mikroelementów, które przenikają w strukturę włosa. Maska wzmacnia włosy i przyspiesza ich wzrost, a także regeneruje włosy i zapobiega ich nadmiernemu wypadaniu. Składniki zawarte w masce wzmacniają także cebulki włosowe, dzięki czemu włosy stają się silniejsze, jedwabiste, pełne blasku i zdrowego wyglądu. Maska świetnie ułatwia rozczesywanie włosów.

Maska do włosów Agafii drożdżowa - nie zawiera żadnych silikonów, parabenów i PEG. Jest idealna dla osób o wrażliwej skórze głowy z włosami słabymi i skłonnymi do nadmiernego wypadania. Doskonała maska do włosów, pobudzająca je do wzrostu. Stosowana regularnie sprawia, że włosy łatwiej się rozczesują, są miękkie, szybciej rosną, są zdrowe, silne i elastyczne. Widocznie poprawia ich strukturę i wygląd.

Sposób użycia: maski Agafii: 
nanosimy maskę na czyste, wilgotne włosy. Równomiernie rozprowadzamy na całej długości aż do podstawy włosa. Po 1-2 minutach zmywamy wodą."



Skład INCI: 
  1. Aqua with infusions of: Yeast Extract: drożdże piwne – poprawiają strukturę włosa, wzmacniają je, przyspieszają wzrost 
  2. Betula Alba Juice: sok brzozowy – wzmacnia cebulki włosów, nadaje włosom, zapobiega ich nadmiernemu wypadaniu
  3. Inula Helenium Extract: oman wielki – działa antyseptycznie i przeciwbakteryjnie
  4. Arctostaphylos Uva Ursi Extract: mącznica lekarska – naturalny antyseptyk 
  5. Silybum Marianum Extract: ostropest plamisty – łagodzi stany zapalne i hamuje powstawanie zmian skórnych
  6. Cetrimonium Chloride, łagodny detergent
  7. Cetearyl Alcohol, alkohol tłuszczowy - czyli ten dobry
  8. Ceteareth-20, substancja powierzchniowo czynna. Substancja myjąca, usuwa zanieczyszczenia z powierzchni skóry i włosów
  9. Guar Gum - Guma guar pozyskiwana jest z nasion Cyamopsis tetragonolobus L.; zagęstnik, zwiększa lepkość preparatu dzięki czemu wpływa także na poprawę stabilności piany.
  10. Oleje tłoczone na zimno: Triticum Vulgare Germ Oil: olej z kiełków pszenicy – regeneruje strukturę włosów, wygładza ich powierzchnię, chroni przed nadmierną utratą wody i promieniowaniem UV
  11. Ribes Aureum Seed Oil: olej z nasion białej porzeczki – działa przeciwzapalnie, intensywnie odżywczo
  12. Pinus Siberica Cone Oil: olej z orzeszków cedrowych – ogranicza łojotok, zwalcza łupież, stymuluje krążenie podskórne i zapobiega nadmiernemu wypadaniu włosów
  13. Rosa Canina Fruit Oil: olej z owoców dzikiej róży – odżywia, nawilża, uelastycznia włosy.
  14. Ascorbic Acid, antyoksydant; w naturze, w dużych ilościach występuje m.in. w dzikiej róży, owocach cytrusowych, czarnej porzeczce oraz niektórych warzywach – pietruszce, szpinaku, brokułach. Stosowany szeroko w żywności, kosmetykach i lekach.
  15. Panthenol, prowitamina B5, humektant
  16. Glucosamine, glukozamina
  17. Citric Acid: Kwas cytrynowy należy do grupy alfahydroksykwasów (AHA). Substancja rozpuszczalna w wodzie. Występuje naturalnie w przyrodzie, w roślinach i organizmach zwierzęcych. Pełni rolę sekwestranta, czyli substancji, która kompeksuje jony metali, dzięki czemu zwiększa trwałość kosmetyku oraz jego stabilność. Regulator pH.
  18. Parfum, 
  19. Benzoic Acid:  kwas benzoesowy, substancja konserwująca, która uniemożliwia rozwój i przetrwanie mikroorganizmów w czasie przechowywania produktu. Chroni również kosmetyk przed nadkażeniem bakteryjnym, które możemy wprowadzić przy codziennym użytkowaniu produktu (np.nabierając krem palcem).
  20. Sorbic Acid, kwas sorbowy, funkcja jak wyżej

Można śmiało powiedzieć, że jest to naturalny kosmetyk. Już samo to, że maska jest od Agafii o tym mówi :) Dużo roślinnych składników, bez silikonów i innych świństw, dzięki czemu z pewnością maskę można nałożyć na skórę głowy. Ja zaczęłam od dzisiaj i zamierzam stosować ją po każdym myciu. Maskę wczesałam i trzymałam pod czepkiem i ręcznikiem ok. 1h. Dzisiaj niedziela więc miałam na to czas, w tygodniu pewnie będę trzymać maskę kilka minut nad wanną. Najważniejsze, żeby być regularnym. Bez tego efektów nie będzie. Już dzisiaj mogę powiedzieć, że po pierwszym użyciu, włosy są niesamowicie gładkie i miękkie. Z niecierpliwością czekam na dalsze efekty. Liczę, że przyspieszy mi porost chociaż tych nowych włosów (bejbików) bo już mnie do szału doprowadzają te odstające, smyrające włoski ;) 




Konsystencja nie jest ani za gęsta, ani za rzadka. Dobrze się ją nakłada na włosy. Zapach dość specyficzny, trudny do opisania. Mi kojarzy się z męskimi kosmetykami ;) Opakowanie również wygodne. Na zdjęciu niżej, włosy po pierwszym użyciu maski. Ciekawa jestem jakie będzie zdjęcie porównawcze za 2 miesiące ;)


Do opisu składu maski wykorzystałam informacje na etykiecie maski oraz skorzystałam jak zwykle ze strony KOSMOPEDIA

PS. Bardzo dziękuje za każdy komentarz dodany na moim instagramie @pielegnacjawlosow oraz na moim funpage'u :) Naprawdę, wiele to dla mnie znaczy :) Wtedy wiem, że ktoś to czyta! :) 

Pozdrawiam wszystkich moich czytelników i życzę udanego nadchodzącego tygodnia!

Buziaki,
Angie ;*

Komentarze

  1. Czekam na recenzję za 2 miesiące :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne masz te włoski ;) u mnie ta maska niestety powodowała strasznie puszenie :( ale dobrze, że u Ciebie się sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Włosowy Naked Challenge od "Porady Herrbaty"

L'Oreal Elvive | Wygładzająca maska ze skrobią ziemniaczaną

Wypadanie włosów.